رفتن به محتوای اصلی
x

کارشناس مدیریت بحران (مدیریت خطر و بلایا) یکی از اعضای مرکز HSE است که با انتخاب رئیس HSE و تحت نظر ایشان فعالیت می کند. کارشناس مدیریت بحران شخصی است که بتواند عوامل تهدید کننده و ایجاد کننده شرایط بحرانی را بشناسد و از فرصت ها و امکانات موجود در جهت کاهش و کنترل شرایط بحرانی استفاده کند. وظایف کارشناس مدیریت بحران عبارت است از:

  • بازرسی از واحدها/دانشکده ها جهت شناسایی و پیش بینی شرایط حساس و بحرانی
  • تشریح طرح مقابله با وقایع و موقعیت های بالقوه وضعیت بحرانی
  • تشکیل تیم واکنش در شرایط بحرانی
  • تشریح و تعیین مسئولیت ها هر یک از اعضای تیم بحران در مقابله با وقایع و موقعیت های بالقوۀ وضعیت بحرانی
  • آموزش به افراد و انجام مانورهایی جهت آمادگی هر چه بیشتر افراد
  • اتخاذ تصمیمات مؤثر بر اساس اطلاعات صحیح در جهت کاهش خسارات و کنترل سریع بحران
  • برنامه ریزی، سازماندهی و کوشش در جهت استفاده بهینه از منابع موجود

 

تحت نظارت وف ایرانی